مزایای داشتن لوگو حرفه ایی

مزایای داشتن لوگو حرفه ایی

مزایای داشتن لوگو حرفه ایی در تجارتِ شما چیست؟

لوگو بخش مهمی از برند تجاریست و داشتن یک لوگوی حرفه ایی بسیار مهم است. از مزایای لوگو حرفه ای آن است که می تواند به شما در دستیابی به مواردی کمک کند که در ادامه به آنها می پردازیم.

1. جذب مخاطب

افراد معمولا در ســه ثانیه اول برخــورد با شمـا، در مـورد شمـا تصمیم گیری میکنند. اغلب، اولین چیزی است که آنهـا مـی بیننـد لوگـــو و نـــام شرکت شمــاست؛ بنابرایـــن یک لوگوی خــوب و معتبــر، بـرای ترغیـــب مشتریِ بالقـــوه به خرید از شمـا بسیار موثر است. (برای درک بهتر این قضیه مقاله “آیا واقعا لوگو لازم دارم؟” را مطالعه بفرمایید)

2. طراحی مفهومی

اگر یک طراح مجرب (با توجه به نمونه کارها و مشتری هایش) را برای طراحی لوگوی خود انتخاب می کنید؛ می توانید از ثروتی که تجربه آنهاست، بهره ببرید. یک لــوگوی عــالی که با استراتژی، معنی و مفهوم، توسط یک طراح با تجربه طراحــی شده است، راهــی مطمئن بــرای شـروع مــوفقیت در برندِ شماست.

3. ساخت هویت برند

یک لوگو، برند شما نیست. لوگو و برند دو چیز جداگانه هستند (در صورت تمایل “تفاوت برند و لوگو چیست؟” را مطالعه بفرمایید)، اما یک لوگو در اعطای هویت به یک برند نقش بسزایی دارد. اگر از اســم مناســب و یک لوگــوی حرفــــه ای برخــوردار هستیــد، در مراحل بعد می توانید به راحتی برای دستــورالعمــل هــای بصـری و هویت سازمانــی برند خــود برنـامه ریزی کنید.

4. قابلیت نمایش بالا

از دیگر مزایای لوگو حرفه ایی این است که شما با رشد کسب و کـارتان، احتمالاً نیـاز داشته باشید برند خــود را در قالـــب های مختلـف به بازار عرضه کنید. که شامل همه چیز (از مــوارد چاپــی، تابلــوهــای نمایشگاهی و هدایای تبلیغاتی گرفته تا حضــور در رسـانه های آنلاین) می شود.

لوگو واکنشگرا

اگر از لوگوی واکنشگــر (Responsive) استفاده نکنید، هــر بار که بخواهیــد برند خود را در رســـانه جدید معــرفی کنید، مجبـــور می شویــد نسخـه های جدید یا کمی متفاوت از لوگوی خود را ایجاد کنید که این به برندِ شما لطمه وارد میکند. یک لوگــوی حرفـــه ای، نمونـه های منسجم و کاربردی برای استفاده برند شما در هر سطحی ارائه می دهد.

5. بازگشت سرمایه

استفاده از یک طراح لوگوی حرفه ای ممکن است یک هزینه غیر ضروری به نظر برسد، به خصوص اگر در مراحل شروع یک کسب و کار باشید؛ اما این یک سرمایه گذاری ارزشمند و طولانی مدت است. اگر آرم شما غیر حرفه ای به نظر برسد، ممکن است در نهایت مشتریان بالقوه که می خواهند با شما کار کنند را از دست بدهید.

همانطور که در مورد اول بیان شد، اولین برخورد مشتری بـا شما از اهمیـت بالایـی برخـوردار اسـت. یـک لـوگــوی حرفه ای، از آن جهت که بر اعتبار شما می افزایـد، میتواند مشتریانتان را ترغیب کند که به شما اعتماد کنند.

نویسنده: هادی ابراهیمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید