10 قانون طلایی طراحی لوگو
وقتی به شخصی که زندگی شما را تحت تأثیر قرار داده است فکر می کنید، به احتمال زیاد می توانید تصور کنید که او چگونه است. این داستان در مورد برندهایی که با آنها زیاد سرو کار داریم نیز صدق میکند. ما به راحتی می توانیم با فکر کردن در مورد تجربیات خود با محصول، شرکت یا خدمات، لوگوی آنها را تصور کنیم. زمانی فقط تعداد معدودی از شرکت ها مشغول فعالیت در یک بازار خاص بودند؛ اکنون ممکن است صدها نفر، شاید هزاران نفر، همه برای جلب توجه رقابت کنند. همه می خواهند در ابتدا به آنها نگاه کنیم. این امر باعث افزایش نیاز بیشتر برندها به تمایزشان با رقبا می شود.
این تمایز از طریق طراحی هویت برند (هویت برند چیست؟ “تفاوت برند و لوگو چیست؟” را مطالعه بفرمایید.) حاصل می شود – طیف وسیعی از عناصر که همه با هم کار می کنند تا تصویری متمایز در ذهن ما ایجاد شود. بسته به نوع شرکت، هویت می تواند شامل لباس، ظاهر وسیله نقلیه، کارت ویزیت، بسته بندی محصول، سبک عکاسی، لیوان قهوه، تبلیغات بیلبورد و غیره باشد. واقعیت این است که ما وقتی به مطلبی برخورد میکنیم، از اول شـــروع بـــه خواندنــــش نمیکنیم. قبل از هر چیز دیگری تصاویر و رنگ ها را می بینیم و اگر توجه ما را جلب کرد، شروع به خواندنش میکنیم. در دنیای کسب و کار این تاثیر اولیه بر عهده لوگو است.
در ادامه به 10 قانون طلایی در طراحی لوگو از زبان David Airey (دیوید ایری) طراح لوگو ایرلندی میپردازیم.