تفاوت برند و لوگو چیست؟

تفاوت لوگو و برند

تفاوت برند تجاری، هویت بصری و لوگو در چیست؟

یک لوگو، نه برند شماست و نه هویت بصری شما. لوگو، هویت بصری و برند همه نقش های متفاوتی دارند، که در کنار هم، یک تصویر قابل درک از کسب و کار یا محصول شما را شکل می دهند.

برند چیست؟

بسیاری از مردم بر این باورند که، یک برند فقط از چند عنصر مثل رنگ، فونت، لوگو و یک شعار تبلیغاتی تشکیل شده که این یک باور کاملا اشتباه است. در واقع، برند چیزی بسیار پیچیده تر از این موارد است. به طور کلی برند، تصوری است که دیگران در مورد ما دارند. این یعنی هر کاری که یک شرکت انجام می دهد، هر آنچه را که در اختیار دارد و هر آنچه را که تولید می کند؛ باید منعکس کننده ارزش ها، اهداف، شخصیت و هویت آنها به عنوان یک کل باشد.

برندسازی مطمئنا موضوع ساده ایی نیست و باید توجه داشت که یک طراح نمیتواند برند بسازد. اما یک طراح، پایه و اساس برند را تشکیل میدهد.

تفاوت لوگو و برند

هویت بصری چیست؟

یکی از مهمترین نقش ها در ایجاد برند، “هویت بصری” است. طراحی هویت بصری، تدوینِ مجموعه ای از دستورالعمل ها است که نحوه ظاهر شدن برند در انواع رسانه ها را با استفاده از پالت های رنگی، فونت ها، چیدمان ها، اندازه گیری ها و موارد دیگر مشخص میکند. این دستورالعمل ها اطمینان می دهند که هویت شرکت به طور منسجم و یکپارچه نمایش داده میشود و این امکان را فراهم میکند تا به عنوان یک برند به طور کلی متمایز و قابل تشخیص باشید.

هویت بصری تمام جنبه های ظاهری برند را شامل میشود. این به آن معناست که هر آنچه از برند شما که قابل دیدن است، جزئی از هویت بصری برند شماست.

لوگو چیست؟

لوگو، نمادی است که شما را در میان رقبا متمایز و قابل شناسایی میکند و لزومی ندارد که توضیح دهد شما دقیقا چه کاری انجام می دهید. یک لوگو نباید به معنای واقعی کلمه توصیف کند که شما چه کاری انجام می دهید؛ بلکه شما را به شکلی قابل تشخیص و به یاد ماندنی نشان می دهد. هویت بصری تمام جنبه های ظاهری برند را شامل میشود. این به آن معناست که هر آنچه از برند شما که قابل دیدن است، جزئی از هویت بصری برند شماست.

لوگوها مفهوم خود را از چیزی که برای آن ساخته شده اند میگیرند و هویت شما را به ساده ترین شکل ممکن نمایش میدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید