لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

لوگو چیست؟

لوگو چیست؟

در سطح بسیار ابتدایی اگر بخواهیم توضیح دهیم لوگو چیست؟ باید بگوییم: لوگوها نمادهایی هستند که برای شناسایی یک تجارت، با استفاده از متن و تصویر، طراحی و استفاده می شوند. یک لوگوی خوب، سنگ بنای اصلی برند شماست و کمک می کند تا مشتریان درک کنند که شما چه کسی هستید و چه ارزشی را دنبال میکنید.

اجزای تشکیل دهنده لوگو چیست؟

در حالی که پاسخ قطعی به این سوال وجود ندارد، اما می توانیم عناصر رایج در طراحی لوگو را به تایپوگرافی، تصویر، رنگ و برچسب تجزیه کنیم. این عناصر با هم ترکیب می شوند تا انواع مختلفی از لوگو را شکل دهند.

اجزای لوگو

لوگوها چه کارهایی برای ما انجام میدهد؟

در ادامه به 3 مورد از مهمترین کاربردهای لوگو میپردازیم.

ایجاد تمایز: شاید اساسی ترین کارکرد یک لوگو، دادن یک نماد منحصر به فرد به تجارت شما باشد تا شما را از رقبای تجاریتان متمایز کند. بهتر است قبل از انتخاب یک لوگو برای برندتان، تحقیق کنید که رقبای شما چه چیزی را نمایش می دهد تا بتوانید به خوبی از آنها متمایز شوید.

ایجاد ارتباط: یک لوگوی خوب، در کنار متمایز کردن شما از رقبا، اطلاعات مهم و اساسی در مورد شرکت شما را با ایجاد ارتباط بین ارزش ها، خدمات و صنعتی که در آن فعالیت میکنید، به کمک فرم و رنگ به مشتری شما ارائه می دهد.

یادآوری برند: لوگوها می توانند ارتباطات بصری قوی با یک برند برقرار کنند. یک لوگوی حرفه ایی با ایجاد یک اثر اولیه عالی GREAT FRIST IMPRESSION روی مخاطب شما تاثیر میگذارد. (در رابطه با تاثیر اولیه بهتر است آیا واقعا لوگو لازم دارم؟ را مطالعه بفرمایید)

این اثر باعث میشود مشتریان برند شما را به خاطر بسپارند. به لوگوهایی مانند نایک یا مک دونالد فکر کنید که می توان آنها را با نام یا بدون نام فوراً شناخت. اینجا اهمیت لوگو مشخص می شود.

با این حال …

یک لوگو می تواند و باید بیش از یک نماد برای شناسایی باشد. یک لوگو اگر به خوبی طراحی شود، به ایجاد ارتباط با مخاطب و بیان داستان برند تجاریتان کمک میکند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید